Badkuip


Pierre Bonnard, La grande baignoire, 1937. [Vandaag voor het eerst de badkuip op het Museumplein gezien. Ik was verrast. Sterk genoeg om alle ruis in de omgeving in zich op te nemen. Verrast was ik ook toen ik – ik meen in Parijs – voor het eerst in het echt een bad-schilderij van Bonnard zag. De abstracte kwaliteit is heel sterk. Hier hebben we kleur en verf. Iets van de blik van de schilder springt op je over. Heel mooi. Dit is m’n 2000e log.]

Dit bericht werd geplaatst in Vandaag. Bookmark de permalink .

4 reacties op Badkuip

  1. john galt zegt:

    Gefeliciteerd met de 2000e!
    Badkuip Museumplein: ik heb op het AT5-forum al gesuggereerd dat dit maagdelijk witte ding de ultieme uitdaging is voor graffiti-spuiters. Het is lastig te bereiken, maar dat hoeft geen onoverkomelijk bezwaar te zijn, getuige de locatie van sommige ‘tags’ in de stad. Desnoods kan volstaan worden met een verfbom die van beneden wordt gegooid onder het motto: ‘hier hebben we kleur en verf’ (dank daarvoor). Het kunststof oppervlak is, net als de doorzichtige panelen in geluidsschermen langs snelwegen, moeilijk te reinigen. Chemisch afbijten, gritstralen en overschilderen zijn niet echt opties. Mijn boosaardige suggestie is nu al een beetje succesvol. Probeer maar eens naar de badkuip te kijken zonder met je geestesoog de mogelijke graffiti te zien. Gna gna 🙂

    • kaevee zegt:

      @ john galt: om een reden die ik niet kan begrijpen is je reactie niet zichtbaar op de weblog. Enfin. We wachten de verfbom af!

  2. kaevee zegt:

    Ah kijk, nu ineens staan ze er allebei.

  3. Pingback: ELA – ( Breve história de uma vida anônima) – Raul Machado | Caetano de Campos

Geef een reactie

